Autor : Danielski 27 lutego 2014

 
Piszę ten tekst wieczorem i mam nadzieję, że czytacie/słuchacie go wieczorem. Być może niektóre kawałki wydadzą się wam mało "męskie", ale to są moje kawałki. I najlepiej ich słuchać wieczorem, bądź nocą, przy zgaszonym świetle.
 
Chyba każdy miewa samotne, ciche wieczory. Każdy ma też pewnie inną filozofię spędzenia ich. Ja taką - się wyciszyć, uspokoić, pozwolić odpłynąć myślom lub się zamyślić, czy "grać" na nieistniejących instrumentach. Jeśli lubicie takie klimaty na samotne wieczory, myślę, że moja playlista może wam przypaść do gustu.

Trudno wybrać ów dwudziestkę, które najbardziej lubię - każda piosenka zawsze mnie cieszy, chętnie się wsłuchuję i nucę, bądź śpiewam razem z wykonawcą. Naprawdę to robię. Dlatego będzie alfabetycznie, od tytułów piosenek.


'74-'75 - The Connells

Nie wiem czemu ta piosenka przypomina mi akademik. 


Careless Whisper - George Michael
 
Podobno hymn gejów. Mnie nastraja do rozmyśleń, a także pozwala się na chwilę wyłączyć. Zależnie od nastroju.


Earth Song - Michael Jackson

Michael mnie ani ziębi, ani grzeje. Ale ta piosenka jakoś na mnie wpływa. 


Final Countdown - Europe

Chyba jedno z najsłynniejszych intro. Mnie dodaje sił.


High - Lighthouse Family

Cóż, chyba jestem romantykiem i zawsze wierzyłem w ogromną miłość. Piosenka pomagała mi marzyć. 


I Don't Wanna Miss a Thing - Aerosmith

Tu równie dobrze mógłbym wrzucić kawałki takie jak Cryin', Dream On czy Crazy, ale wybrałem to. Piosenka daje poczucie siły i walki by się nie poddawać. 


I Just Called To Say I Love You - Stevie Wonder

Przez chwilę mogę poczuć się jak jazzman! Zamknąć oczy i widzieć jak Stevie.



I Like Chopin - Gazebo

Mogę być wkurwiony i rzucać krzesłami, jednak usłyszę to - a jestem potulny jak pudelek.


List - Flexxip

I znowu mam 15 lat.


Losing My Religion - R.E.M. 

Nie wiedzieć czemu ta piosenka przypomina mi o pokorze. A także o tym, że porażki mogą nas wzmocnić.


Pocałuj noc - Varius Manx

Tu mogę wszystko - krzyczeć, milczeć, słuchać. Bardzo ją lubię.


Runaway Train - Soul Asylum

Piosenka ta pozwala mi marzyć o przygodach, które mogę przeżyć. A także wspominać o przebytych.


Streets of Philadelphia - Bruce Springsteen

Czasem warto chwilę nie myśleć o sobie. Się zasmucić. Przypomina mi o tym i ta piosenka i ten film, z którego pochodzi. Ogromne emocje są w niej zawarte.


Tears in Heaven - Eric Clapton

Najsmutniejsza historia powstania piosenki jaka może być, sprawia, że emocje wręcz eksplodują. Ale też Eric dodaje sił. Pozycja obowiązkowa. 


Toi plus moi - Gregoire

Bo uwielbiam francuski. I napawa optymizmem. Daje tchnienie, każe się uśmiechnąć, a świat będzie twój.


Truly Madly Deeply - Savage Garden

Bo mężczyzna też może kochać. 


Windą do Nieba - Dwa Plus Jeden

Bo kojarzy mi się z tańcem. Na salonach. A fragment mendelsonem stukają kopyta, jest jednym z najfajniej śpiewanych fragmentów.


Wind of Change - Scorpions

Ja jestem sentymentalny i lubię (przez co znam) historię. A to mi się kojarzy z tym by docenić to, co mamy, bo nasi rodzice mogli mieć gorzej przed 89'. 



Wild World - Mr. Big

Tu również mam skojarzenie z akademikiem. Coś w stylu wspaniali ludzie nie powrócą/nie powrócą już. 


Zawsze tam gdzie ty - Lady Pank 

Słowa zawarte w tej piosence są dla mnie najlepszym wyznaniem miłości. A ja kocham - kocham A., kocham życie, kocham świat. Mimo wszystko.



PEWNIAKI

Bryan Adams, Joe Cocker, Phil Collins (także w Genesis). Obojętnie w jakiej kolejności. Praktycznie wszystkie ich kawałki. Wieczorową porą ZAWSZE coś od nich musi polecieć. I nie tylko wieczorową porą. Sprawdźcie chociaż ich. Poniższe kawałki od nich należą do moich faworytów.




Kwintesencja wszystkich możliwych emocji.


Jak widzicie - kawałki te nie są może anonimowe, ale mają duże znaczenie. Są wspaniałe! Choć może nie wszystkie pasują do mnie.
Możecie pomyśleć, że strasznie się dołuje. Wcale tak nie jest. Najczęściej mam bardzo dobry humor słuchając tych utworów. I, całkiem prawdopodobne, całkowicie źle mogę odbierać to co chciał przekazać wykonawca - ale to moja interpretacja, moje uczucia, moje emocje.

A lista miałaby i 100 pozycji, jednak musiałem wybrać. 

Wy macie swoje playlisty na samotne wieczory?



{ 6 komentarze... read them below or Comment }

  1. Piosenki idealne do słuchania przy zgaszonym świetle, bądź nocą w samochodzie... mam takie 4 :)
    Reflekt - Need To Feel Loved (Adam K & Soha Vocal Mix)
    http://www.youtube.com/watch?v=OsJSwGc4lsA
    Cassie - Me & U
    http://www.youtube.com/watch?v=sSOtIHUJbjk
    Kavinsky - Nightcall
    http://www.youtube.com/watch?v=TEFKZ-7x7xU
    Marilyn Manson - Sweet dreams
    http://www.youtube.com/watch?v=0hU6heeOrOI

    OdpowiedzUsuń
  2. bon jovi - always i reamonn - star

    OdpowiedzUsuń
  3. Natalia Wyszywacz27 lutego 2014 23:18

    Do kołyski Dżemu. Ostatnio ,puszczam myślac o wszystkim i o niczym

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja to polecam :) trans jak nic :) https://www.youtube.com/watch?v=sV4_wHvP7b8

    OdpowiedzUsuń
  5. Aaa Aerosmith:D Są świetni

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie utwory które wymieniłeś są bardzo ładne i dobre (i mam nawet kilka z nich na liście ulubionych wszechczasów ;) ) ale jakoś... przyznam, że nie mógłbym ich słuchać, dla mnie za smutny klimat, nawet jak na długie samotne wieczory ;)
    Kiedy już naprawdę mam taki wieczór, że chcę czegoś wolnego posłuchać, to włączam coś z Queen (np. "Too much love will kill you" albo "Show must go on"), "Belle" z musicalu "Dzwonnik z Notre Dame" (albo coś innego z tego musicalu), taką piosenkę Die Toten Hosen: http://youtu.be/kbLqPfnEzvY (do której inspiracją im też było tragiczne zdarzenie), albo tą: http://www.youtube.com/watch?v=z_voQK58XJ8 - w sumie tej najczęściej.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz!

- Copyright © Czasem widziane -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -